Perkara mudah untuk Hentikan ketiak peluh berlebihan Fast - Akhirnya menamatkan Masalah ini

Perkara mudah untuk Hentikan ketiak peluh berlebihan Fast - Akhirnya menamatkan Masalah ini

Berpeluh ketiak berlebihan adalah gangguan umum yang boleh menyebabkan rasa tidak puas hati dalam hidup anda. Istilah perubatan bagi keadaan ini dikenali sebagai hiperhidrosis axillary dan kebiasaanya mula berlaku semasa akil baligh.

Yang berpeluh berlebihan ketiak anda boleh menyebabkan banyak rasa malu. Gangguan ini akan mengotorkan pakaian anda, membuat perniagaan dan interaksi sosial janggal, dan boleh membuat ia sukar untuk melakukan perkara-perkara yang mudah dalam kehidupan seperti berjabat tangan atau memegang pen.

Anda boleh menggunakan antiperspirant tugas berat untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan. Antiperspirant tugas berat mengandungi 20% aluminium klorida dan kebanyakan mereka, anda boleh mendapatkan tanpa preskripsi.

Satu lagi perkara yang anda boleh lakukan untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan melibatkan memohon sedikit bedak bayi atau talkum untuk menyerap sebarang kelembapan berlebihan. Pastikan apabila anda menggunakan aplikasi ini bahawa kulit ketiak anda benar-benar kering.

Menggunakan pembersih sabun lembut untuk mencuci dan kemudian memohon antiperspirant yang adalah satu perkara yang sangat mudah tetapi berkesan yang anda boleh lakukan untuk menghapuskan peluh berlebihan ketiak. Cuci ketiak anda dengan sabun pembersih dan kemudian lap sehingga ia kering. Sekarang memohon antiperspirant pada ketiak. Untuk lebih berkesan, anda perlu mencukur bulu ketiak anda sebelum memohon antiperspirant itu.

Minum teh hijau panas adalah satu lagi perkara mudah yang boleh anda lakukan untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan. Teh hijau mempunyai ciri-ciri tertentu yang akan membuang toksin dari badan anda yang menyebabkan anda berpeluh.

Satu perkara yang lebih mudah yang boleh anda lakukan untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan melibatkan menggunakan satu atau dua semburan antiperspirant ke kawasan ketiak anda. Semburan antiperspirant dalam kain cuci dan kemudian memohon kepada ketiak anda jika anda mempunyai kulit sensitif. Masa yang paling sesuai untuk menggunakan rawatan ini adalah betul sebelum anda pergi tidur.

Jika perkara-perkara yang mudah tidak bekerja, maka anda sedang berhadapan dengan kes yang lebih teruk daripada peluh berlebihan. Rawatan maju anda boleh gunakan untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan adalah suntikan Botox. Anda juga boleh melihat ke dalam iontophoresis dan pembedahan prosedur juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar