Merawat kesihatan kronik Syarat Dengan Reiki

Merawat kesihatan kronik Syarat Dengan Reiki

Hidup dengan keadaan kesihatan kronik boleh mengambil tol - secara fizikal, mental dan emosi. Ketidakselesaan fizikal, kesakitan dan keletihan adalah tanda-tanda yang sama, dan dari masa ke masa mereka sering boleh membawa kepada perasaan tertekan, cemas atau tertekan. Ubat-ubatan yang ditetapkan untuk merawat gejala sering menambah untuk campuran. Kesan sampingan yang berpotensi seperti keletihan, sakit kepala atau gangguan pencernaan boleh menjadi kacau ganggu tambahan. Selain itu, hati badan anda dan buah pinggang adalah di bawah tekanan yang lebih besar untuk metabolisme dan mengeluarkan ubat-ubatan, yang juga boleh menambah kelesuan dan berpotensi menurun berfungsi masa ke masa.

Kesan-kesan degeneratif tekanan

Tahap tekanan meningkat mengaktifkan kelenjar adrenal, menghasilkan keadaan yang berterusan "melawan atau penerbangan." Ini adalah perlu apabila kita berada dalam keadaan yang berbahaya, kerana badan kita sedang bersiap sedia badan kita untuk bertindak balas dengan cepat untuk berurusan dengan apa sahaja yang kita hadapi. Walau bagaimanapun, jika tindak balas ini diaktifkan sentiasa dalam tindak balas kepada tekanan fizikal atau emosi, ia menyebabkan tahap hormon utama tertentu, seperti kortisol, meningkat dalam badan anda.

Kortisol adalah perlu bagi mengawal tekanan darah, menyokong fungsi imun dan meningkatkan tindak balas keradangan badan apabila diperlukan. Rembesan biasa kortisol sihat, tetapi rembesan kronik tinggi kortisol boleh menyebabkan tekanan yang lebih tinggi darah, penyimpanan lemak di sekitar pinggang, peningkatan jumlah insulin dalam aliran darah, fungsi imun terjejas dan tindak balas keradangan tinggi kepada jangkitan atau kecederaan. Kesan-kesan tekanan dari masa ke masa untuk orang yang sihat yang mungkin boleh membawa kepada pembangunan keadaan kesihatan kronik. Walau bagaimanapun, jika anda sudah hidup dengan keadaan kesihatan yang kronik, ia adalah sangat penting untuk menguruskan tekanan dengan berkesan dan mendapatkan sokongan, bantuan penyembuhan.

Bagaimana Reiki boleh membantu

Reiki menyokong sambutan kelonggaran badan anda untuk membuat anda rasa mendalam dan seimbang. Kita semua mempunyai "chi" atau hidup-daya tenaga yang mengalir melalui kami. Tekanan, penyakit dan kegawatan emosi akhirnya mengambil tol mereka pada fizikal dan etheric kita - medan tenaga manusia - badan-badan, yang membawa kepada keadaan abadi unwellness.

Seperti bentuk-bentuk ubat yang berpangkalan di Timur, seperti akupunktur, Reiki berfungsi untuk membersihkan tersumbat dalam medan tenaga manusia yang menyebabkan ketidakseimbangan dalam cara badan kita beroperasi. Jika aliran tenaga dalam badan anda terhalang, badan anda akhirnya akan nyata bahawa gejala fizikal atau emosi. Sesi Reiki memudahkan keadaan relaksasi; kajian klinikal telah menunjukkan bahawa apabila penerima menerima Reiki, menjadi lebih mendalam pernafasan mereka, tekanan darah stabil dan gelombang alfa cahaya yang dihasilkan oleh otak. Ini penting, kerana apabila badan anda mampu untuk berehat, adrenal anda perlahan ke bawah dan titik pengeluaran kortisol, memberikan pencernaan, pernafasan, fungsi peredaran darah dan metabolisme rehat yang amat diperlukan.

Orang yang mengalami kronik atau sakit walaupun akut boleh mendapat manfaat daripada menerima Reiki. Satu kajian yang diterbitkan dalam Amalan Kejururawatan Holistik pada tahun 2006, oleh Anne T. Vitale MSN, APRN, BC dan Priscilla C. O'Connor PhD, APRN, BC bertajuk "Kesan Reiki pada Pain dan Kebimbangan dalam Wanita Dengan hysterectomies perut: A kuasi-eksperimen Pilot Study "menerangkan penggunaan Reiki dalam suasana yang dikawal untuk membantu dengan mengawal kesakitan selepas pembedahan. Ia menyimpulkan bahawa Reiki secara positif menjejaskan keupayaan pesakit untuk menguruskan kesakitan selepas pembedahan dengan sedikit ubat-ubatan. Reiki juga diberikan kepada kumpulan kawalan sebelum pembedahan dan pesakit mengalami kebimbangan kurang mengenai prosedur mereka dan mempunyai masa pembedahan lebih pendek.

Walaupun menyalurkan Reiki, saya telah melihat berapa banyak ia melegakan pelanggan saya. Mereka konsisten melaporkan berasa lebih tenang, lebih tenang dan perlahan-lahan bertenaga pada akhir sesi mereka. Saya telah bekerja pada orang-orang yang berada dalam kesakitan yang teruk dan melihat bagaimana ia menyebabkan segera dan sering kelegaan berpanjangan dari tanda-tanda mereka. Sesiapa yang telah mengalami kesan terapeutik terapi urut boleh mendapat manfaat daripada menerima Reiki. Saya telah bekerja pada pelanggan dengan fibromyalgia, kanser dan yang HIV positif, dan mereka telah memberitahu saya berapa banyak yang lebih baik Reiki menjadikan mereka rasa. Ia membantu mengurangkan ketidakselesaan mereka, mengurangkan kebimbangan mereka dan meningkatkan kualiti hidup mereka. Reiki bukanlah penyembuh-semua tetapi seperti semua terapi pelengkap, ia membantu untuk memudahkan dan menyokong proses penyembuhan di dalam badan.

Menambah Reiki kepada pelan rawatan anda

Reiki semakin banyak digunakan dalam persekitaran klinikal untuk memberikan kelonggaran dan pelepasan untuk pelbagai keadaan akut dan kronik. Beberapa hospital dan pusat rawatan menggunakannya sebagai terapi tambahan untuk membantu pesakit menghadapi dengan lebih berkesan dari segi fizikal dan emosi daripada penyakit mereka, dan juga untuk membantu mengatasi beberapa kesan sampingan yang teruk ubat-ubatan dan rawatan seperti kemoterapi. Walau bagaimanapun, ia tidak bertujuan untuk menjadi pengganti untuk pemeriksaan dan rawatan daripada profesional perubatan yang berkelayakan. Jika anda hidup dengan penyakit kronik, saya menggalakkan anda untuk bekerjasama dengan pakar perubatan atau ahli terapi anda untuk mewujudkan satu pelan rawatan yang merangkumi kaedah allopathic jika perlu, serta lain-lain sokongan, pendekatan holistik seperti Reiki untuk minda, badan dan kesihatan jiwa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar