Meningkatkan Ketinggian Anda Secara semulajadi

Meningkatkan Ketinggian Anda Secara semulajadi

Ramai individu akan senang untuk berada di atas ketinggian purata, tetapi sering kali kita rasa selepas kita mencapai akil baligh yang tidak ada cara yang bermimpi pernah akan menjadi kenyataan. Majoriti daripada kita akan suka untuk tahu, cara yang selamat alam di mana kita boleh menjadi lebih tinggi, tetapi ketinggian kita tidak sesuatu yang kita perlu diwarisi daripada ibu bapa kita?

Terdapat begitu banyak individu pada masa kini yang akan menggunakan alternatif yang berbahaya seperti suntikan hormon dalam usaha untuk mendapat inci pada ketinggian mereka. Sering kali, apabila individu mula ini alternatif yang berbahaya seperti pil dan suntikan mereka begitu menyedari kesan-kesan sampingan, yang boleh menjadi jangka panjang dan pendek pada masa-masa.

Jadi ramai individu yang ragu-ragu untuk dapat mendapat inci ditambah pada ketinggian anda selepas akil baligh, tetapi kajian sebenarnya telah membuktikan ini kepada satu fakta yang terbukti. Selain itu, ia boleh dilakukan dengan mana-mana alternatif yang berbahaya juga, tetapi ia memanggil individu untuk makan bukan sahaja jenis makanan yang sesuai, tetapi untuk mendapatkan banyak senaman yang baik.

Terdapat beberapa diet yang individu perlu mengambil kira jika mereka benar-benar tidak mempunyai keinginan yang kuat untuk mendapatkan lebih tinggi. Pertama sekali, mereka perlu makan makanan yang seimbang pada masa yang betul dan pastikan anda mengelakkan lemak dan karbohidrat. Individu juga perlu minuman banyak susu dan makan banyak makanan yang diperkaya dengan kalsium seperti yogurt dan keju. Makanan lain yang baik dalam membantu individu meningkatkan ketinggian mereka termasuk protein whey.

Individu perlu memberi tumpuan rutin senaman mereka kepada sukan dan latihan yang akan mengukuhkan tali tulang belakang mereka untuk membantu mereka mengekalkan postur yang betul seperti bola keranjang. Semasa di tempat kerja, ia adalah penting untuk sentiasa duduk dengan tegak. Tips lain termasuk tidak pernah berjalan di atas kaki anda ketika berjalan dan sentiasa meletakkan kaki anda sepenuhnya di atas tanah, yang akan membantu menguatkan otot dan tulang anda.

Adalah penting untuk minum banyak air setiap hari dan juga mendapat tidak kurang daripada lapan jam tidur sehari. Makanan yang diperkaya dengan kalsium, magnesium, fosforus, karbohidrat, dan protein adalah penting untuk pertumbuhan menegak individu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar