Merawat Epilepsi Dengan Pemulihan semula jadi

Merawat Epilepsi Dengan Pemulihan semula jadi

Epilepsi ialah saraf gangguan fizikal yang berkaitan. Dalam epilepsi aktiviti elektrik normal otak terganggu dan pesakit pengalaman sawan akibat daripada itu. Dalam serangan epilepsi pesakit mungkin tidak sedarkan diri atau penglihatan / beliau boleh menghidupkan kosong untuk beberapa saat. Pesakit hilang kawalan ke atas deria mereka dan mula membuat pergerakan aneh seperti jerking atau membelasah beberapa bahagian badan mereka.

Serangan epilepsi boleh dikawal tetapi tidak boleh diubati. Oleh itu rawatan epilepsi perlu diteruskan untuk seluruh kehidupan. Pesakit mempunyai untuk terus bertakwa kesihatan. Itulah bagaimana dia / dia boleh menjalani kehidupan yang sihat.

Ubat semula jadi epilepsi adalah lebih berkaitan dengan pengurusan gaya hidup. Remedi termasuk tertentu menasihati.

Pesakit epilepsi perlu mengikut diet yang ketat; mereka harus hidup dalam persekitaran yang santai dan mereka perlu melakukan senaman intensiti minimum atau kurang dari masa ke semasa. Sekali dalam seminggu diet buah-buahan adalah baik untuk pesakit-pesakit ini.

Daripada makanan yang besar berat, pesakit epilepsi lebih suka mengambil makanan kecil sepanjang hari.
Permohonan pek lumpur dikatakan penawar yang baik untuk mengurangkan berlakunya serangan epilepsi dalam pesakit.
Pemakaian kompres panas dan sejuk di bahagian belakang kepala selama 2-3 minit membuktikan bermanfaat dalam mengawal serangan epilepsi. Pada masa yang sama mandi di Epsom garam air terawat membuktikan sihat untuk pesakit yang menghidap epilepsi.
Pesakit-pesakit epilepsi perlu mengelakkan pelbagai luahan emosi. Mengelakkan ketat tekanan fizikal dan mental dan gaya hidup yang santai rahsia konsisten kesejahteraan pesakit epilepsi.
Aroma tajam selasih membantu pesakit epilepsi untuk pulih daripada serangan sawan cepat. Ia dengan itu disyorkan bahawa pesakit epilepsi perlu menyimpan bunga selasih atau kemangi aroma minyak pati dalam sapu tangan yang mereka dapat menyedut masa ini penyitaan itu menyerang.

Fresh penggunaan jus anggur berfungsi hampir seperti satu keajaiban untuk pesakit epilepsi. Pesakit epilepsi perlu minum jus anggur 500ml tiga kali sehari selama tiga bulan minimum. Ini ubat semula jadi yang ringkas pasti akan membantu dia / dia mendapatkan kawalan yang lebih baik ke atas serangan epilepsi.

Vitamin B6 adalah ubat diet sokongan baik untuk epilepsi. Sumber semula jadi vitamin B6 ialah susu, beras, yis bir itu, sayur-sayuran berdaun hijau, kacang tanah, dan lobak merah dan bahan-bahan ini perlu dimasukkan dalam diet harian orang epilepsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar